måndag, augusti 31, 2009

Nu har han...

...flyttat in igen!

Fast vad skall han göra, ingen vill ju ha honom. Han försöker väl hänga sig kvar hos folk så länge det går. Flyttar runt bland familjemedlemmarna, tills dom har blivit för starka för honom. Då får han snällt dra vidare till nästa. Synd om honom...ingen vill ha honom. Fast han får ju lite skylla sig själv. Han får ändra sin karaktär, till nåt mer roligare, nåt folk blir glada av. Då får han säkert bo längre i varje familj.

Kände att han va på väg i går eftermiddag, och när jag väl va färdig med allt och la mig i soffan, för att kolla in en bra film, då kände jag...visst, han hade kommit, och då precis innaför dörren. Nu har han hållt på här i huset hela dagen, så att det riktigt känns i hela kroppen. Jag fryser, svettas, tar av mig, tar på mig.

Vem som flyttat in?

Herr Förkylning!

Jag har frågat honom om han möjligtvis heter Svin i efternamn. Men han trodde inte det. konstigt...en sådan gammal man som varit med så länge. Vet han inte sitt fullständiga namn? Inte speciellt smart!


Här sitter jag i bästa sjuklingkostymem och bloggar

1 kommentar:

  1. Haha, jag vet precis hur han ser ut, på jobbet hänger det nu sju fina teckningar på just "bassilusker". Spana in dem när du kommer tillbaka!

    Sparka nu ut den där bassilusken som bor i din näsa och krya på dig!

    SvaraRadera