söndag, augusti 02, 2009

Jag ligger...

...på soffan och gör det jag är allra bäst på, just nu. Vila och sappa på Tv:n. Tur att man är så snål och skippat allt vad betalTv heter, och behöver endast ha beslutångst mellan tre kanaler.

Just nu har jag äran att välja mellan simning, en dokumentär om en jäääätttttelåååång kille!, och Sm final i Casting. Aldrig hört talas om den typ av sportsgren förut? Tro mig, aldrig jag heller. Det är träningsoverallsklädda pöjkvasker som står på en vit toapall placerad på en stor gräsmatta, med ett fiskespö i näven. Sen kastar dom kroken mot en minibabyplaspool fylld med vatten, som dom skall träffa. Jag fattar ingenting!? Så kommer dom där sköna overallerna igen...varför? Killen rörde ju sig inte från fläcken!

Vem hittade på denna "sport"? Bodde killen i den mörkast Smålandsskogen, och fick ett kastspö av nån gammal avlägsen faster, i julklapp. Så tog han till slut på sig kreaktivitetskavajen och hittade på ett användningsområde själv. Så sprang han till skolan och fick med sig alla i klassen på sin idé. Det är nu dom som tävlar mot varann. Förresten dom va visst bröder oxå.

Vad hände med den gamla hederliga fotbollen?

Jaja...man börjar väl bli gammal, eller nåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar