tisdag, augusti 04, 2009

I natt...

...blir det buisness här i huset. Fast den Lilla vågar inte gå och lägga sig, eftersom det skall komma besök. Grät så det rullade stora krokodiltårar nerför dom rosiga kinderna, och tittar sig över axeln i fall det redan har kommit nån. Tänker sova med stängd mun HELA natten, minsann! Tänk om det tas fel!

Det är en aningen kallt oxå här hemma, eftersom den Stora har öppnat ALLA fönsterna på vid gavel. Det gäller att öppna så gästerna hittar hit!

Vissa (mest jag tror jag) i familjen har väntat länge på denna natten. Till och med lagt undan en guldpeng så att vi har när det väl är dax. Skulle ju va förödande om guldet va slut, och vi fick sticka till en lapp i stället. Skulle liksom inte bli samma effekt, morgonen där på. Grumligt oxå...

Innan det var dax för den där lille farbrorn Blund, att komma med sitt gyllene sömnmedel, som han sitter inne med, fick jag frågan:

"- Tror du att hon rycker mig i örat, när hon kommer?"

VARFÖR?!

3 kommentarer:

  1. Haha, äntligen! Hoppas ni ändå får en god natts sömn, trots det stundande besöket!!!

    SvaraRadera
  2. Men dom är ju för söta dom små liven! Tänk vad som rör sig i deras huvuden.... Hoppas Lilla vågar somna... Kram!

    SvaraRadera
  3. Hälsa Grattis till A. Bra time-ing att fixa första innan skolan börjar. Ett ÄKTA skolexempel, hi hi.

    Vi kämpar på ändå. Inte ens 1 lös.
    Nu är läget ett annat: - Neeeej jag vill inte att du ska känna på dem. Jag vill ha kvar dem - de är så fina och de är bra att ha...
    ja, ja

    SvaraRadera