onsdag, september 02, 2009

Hur funkar det...

...egentligen, där uppe hos Herr Väder?

Sitter han där på sitt fluffiga väderkontor och bestämmer hur vi skall ha det?

Det får nog bli en massa, och jag tror att jag vräker på ordentligt, det kan dom gått ha. Så som dom klagar på vädret, där nere. Aldrig är dom nöjda. Är det inte för varmt, så är det för kallt eller för blött.
Sitter där och fluffar upp sig, nöjd över sitt beslut.
Så kommer hans lilla söta lagom runda fru in med ett läskande glas med Citronlemonade, eftersom det alltid är lagon vackert och varmt där uppe. Hon får syn på vad herr Väder har skissat upp för planer, för oss här nere. Och säger med sin lagom vänliga, lena röst:
"- Men! Får dom bara regn nu igen, du kan väl vara lite ödmjuk mot dom stackarna.Dom har väl fått väta så att det räcker, ett bra tag framöver?"
"- Nåja...jag tar väl på mig snällkostymen då. Men bara för en dag, och det är bra för dig min älskling. Förresten, kan jag få lite mer Lemonade?" svarade Herr Väder, med sin starka grova röst.
Så puttade han in en ynka dag med 25 c med kvav fuktig hetta och lite sol. En enda...


Det finns så mycket viktiga saker man kan fundera över...































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar