söndag, september 06, 2009

Att leva...

...i ett förhållande med en annan människa är ju helt underbart...för det mesta. Fast vissa dagar, eller stunder så undrar man vad man har gett sig in på. Skulle vilja byta ut den andra hälften mot...jaha...vad som heslt! En påse godis, kanske!

Ni som lägger en massa tusenlappar om året på den lokala dagstidningen, kanske läste om en kvinna som väntade barn, hade nyss flyttat in i ett hus som dom renoverade...Än så länge verkade det ju hur normalt som helst.

Men skenet bedrog! Det va inte lite annolunda med henne, utan mycket! Barnet i magen hade ju en fader oxå så klart. Bara det att hon viste inte riktigt vem. ja..det är fortfarande normalt, dock lite tragiskt tycker man ju. Men det tyckte INTE hon. Nej, för henne spelade det ingen roll vem av killarna som var den skyldige. INTE?

Ne! För hon levde med dom båda två!

Hon hade blivit kär i två killar samtidigt, och hade inte kunnat välja.

Kan riktigt se framför mig hur det lät.
"- Kalle, jag är jättekär i dig, men jag är kär i Rune oxå. Om du vill ha mig, får du ta honom oxå."
"- Ok då."
Och detta måste ju ha skett två gånger, och hon har lyckats få ett jakande svar av båda!?

Jag drog ju genast en massa negativa bitar ur detta. Men man kanske skall se det från den ljusa sidan, och det skall man ju har jag fått höra. Man kan ju dra väldigt många fördelar med att ha många partners.

Hon måste ju ha en del makt. Kan ställa dom mot varann, för att få sin vilja igenom.

Kanske inte är så dumt ändå...

Varför nöjde hon sig med två, hon kanske kunnat fått fler runt matbordet?

Hmmmm....


Fast jag är oerhört nöjd med att bara ha en partner, som jag kan ge ALL min kärlek till.

1 kommentar:

  1. Då är ju frågan om kvinnan i fråga bor i sverige (inte normalt) eller i en stam långt långt borta (helt normalt, fast det brukar väl vara tvärtom att mannen har fler kvinnor)...
    Tja, mycket ska man höra innan öronen trillar av!

    SvaraRadera