söndag, september 27, 2009

Lördag morgon kl. 06.29:

" - Mamma! När får vi lördagsgodis?!!!"


Detta sker en gång varje vecka, utan undantag. När dom slängt ut första frågan, eller mer kommando, i örat på den skönsovande mamman, fortsätter dom tills deras lördagsbehov har blivit mättat.


Den ena glufsar i sig allt under bilfärden hem från affären som egentligen bara skall ha kunder en dag i veckan, men som tydligen inte har det eftersom dan går runt. Ni fuskar väl inte?

Medan den andra har kvar sitt i åratal, till det går ut och slänger sig självt i soptunnan. Eller så tar men fram det varje lördagsmorgon och inspekterar vad som finns i skattkistan, alltid kan man läska någon.


Mycket riktigt vad som hände denna morgon, du vet den som egentligen skall ha guld i mun. Men jag har då aldrig sett nåt som glimmar...


Jag får höra denna förhandling, vilket bekräftade min yngsta dotters framtida yrkesval- säljare.

( Eller inte...)


"- Hahha! Jag har godis!"


"- Får jag smaka?"


"- Nehe..."


"- Men då är du dum. Mamma!!! Jag får inte smaka!"


"- Jag har godis."


"- Men om jag hittar en svan nångång. Och den svanen får en liten bebis. Då kan du få den bebisen. Får jag smaka nu då?"



Gissa om hon fick nån?


1 kommentar: