lördag, september 12, 2009

Varit på ekologisk marknad...

...med barnen och svärmodern.

Folk har offrat en liten plätt på sin gräsmatta, och börjat odla nyttigheter av diverse sorter. Med vanlig hederlig jord och ger dom av moder Jords egna vin- vatten. Inget annat!

Men då börjar ju jag fundera, som vanligt. Vad är hemligheten, eftersom morötterna och blomkålen, var enorma? För nåt måste det vara!

Så efter lite snack, fick jag förslaget på vad som kanske låg bakom det hela. Världens bästa naturliga gödsel- människobajs!!!

Jag tror jag svimmar!!!
Får en massa hemska bilder, i mitt huvud, på hur det skulle gå till i deras trädgårdar. tur man inte är granne med dom.

Smakade jag på nåt vid dom olika marknadstånden? Nej, som tur är! Vänta nu! Smakade barnen på nåt? Nej, dom ratade allt vad grönsaker heter och vräkte godis i stället. Sådant där vansinigt giftigt, eftersom det skall smaka nåt.

Men hur ekologiska är egentligen moroten om den som "producerat" gödslet är en gottegris?
Hmmm....


en hemmabajsad ekologisk morot- enorm!


1 kommentar: