söndag, juli 12, 2009

Turistat i vår egna stad...



...har vi gjort idag. Familjen tog med sig farmor och farfar till Eskilsby, för att strosa i nån annans trädgård. Ja faktiskt va det så, och han som bodde där hade magen att ta betalt oxå. Fast det var han värd, så mycket tid och energi som han verkar lägga ner på detta. Undra om hans fru är lika trädgårdsintresserad? Synd för henne annars...
Jag var väl inte jätte imponerad av resultatet, utan mer av mödan och besväret. Han skickar tydligen ut brorsan till stora vida världen, för att samla alla fröer han ser och kommer åt. Medan han själv är hemma och pötar i jorden, och odlar. Man kunde köpa så den som är mest intresserad köpte med sig några jätteovanliga sorter hem. Själv tycker jag dom är slående lika dom vi redan har i rabatten. Kanske en liknande kusin från Långtbortistan?
Här kommer lite bilder i alla fall:






Fast jag förstår inte varför man måste jobba sig så? Titta vad fint jag fick plockat åt mig hos farmor. Gamla hederliga vanliga svenska arter, och jag behövde bara åka till Lerum.































































































































































































1 kommentar:

  1. Åhh, har du varit DÄR? Jag har länge velat åka dit men det blir ju aldrig av... Jag var i och för sig i en annan fantastisk trädgård på Visingsö i helgen, men jag har hört att den i Eskilsby är såå fin.
    Jag kan ju bara drömma om en så fin trädgård...

    SvaraRadera