söndag, juli 05, 2009

Familjelycka...

Tididg, tidigt i våras, när snön fortfarande låg vit på marken. Neeee! Har jag totalglömt var jag bor någonstans? Slasket låg fortfarande grått på gatorna, skall det ju naturligtvis vara. Jag och barnen åkte i allla fall iväg till den lokala trädgårdshandeln, för att inhandla årets fröer som skulle planteras, vattnas, skördas och förhoppningsvis ätas.





Planteringen gick som smort, skötseln av krukor med "jord" gick ju sisådär eftersom det inte är så himla kul att sköta tomma krukor. Men så en dag när solen hade lyst riktigt länge, så stod den där, en liten skör pinne med ETT blad.





Så har det fortsatt med resten av fröerna vi satte för riktigt längesedan. Barnen har varit så ivriga och gröna i dom små fingrarna att dom vattnat bort hälften. Men mamman har räddat några, och idag när jag skulle prata lite med mina växter så fanns den där. Satt där alldeles ensam och bara vänta på att bli färdig. EN Japansk lykta!





Kan tänka er familjelyckan när vi skall skörda och dela alla fyra på vår Japansk lykta. Jippi!!




Familjens ENDA Japanska lykta

1 kommentar:

  1. Ja men då är det väl bara till att ta fram finporslinet då!

    SvaraRadera