lördag, juli 18, 2009

Min tand e lös..

..den är jättelös!

Jippi! Äntligen ! Som jag har kollat varje ledig minut, i flera månader. Men inget händer. Ett tag tryckte jag på en liten längst fram, tills jag inbillade mig att den hängde på lösen. Men det hände något under skönhetssömnen, den j-ln fastnade igen!

Men nu så...bort med alla falska alarm. Nu skall den ut! Och undra om inte grannen ryker snart oxå. Känns som om den har potential för det. Om jag bara hjälper den lite på traven så skall det nog gå.

Så nu vickas det för fullt. Vissa serveras enbart knäckebröd, äpple och däremellen en o annan polkagris. Ni vet dom där nybakade som är så sega.

Men det är synd att alla inte är med i samma lag här. Man blir lätt småirriterad! Det hade ju gått MYCKET fortare om alla hade samarbetat bara lite! Men nej då! Allt skall man behöva göra själv! Fattar inte..

När jag närmar mig numera stängs matintaget, och springs iväg.
"- Nej Mamma! Jag vill INTE det gör ont! Och du har inte tvättat händerna!"
Åhhh! Man blir ju så frustrerad. Fast hon har ingen aning om vad som händer på nätterna....

2 kommentarer:

  1. Hon kanske skulle ta en kurs av några glada barn från Hagen, de vet ju PRECIS hur det ska gå till...! / Tina

    SvaraRadera
  2. Vad är det egentligen som händer på nätterna i ert hus?... Det låter marigt!

    SvaraRadera