måndag, juli 06, 2009

Tillökning...

Ni som besökt familjens boning har kanske lagt märke till att vi har en liten lätt förkärlek, att inreda med lite udda saker. Det kan vara urblåsta pyttesmå prickiga ägg, lite barkbitar, stenar av olika slag eller hoprullade metalltrådar på en pinne. Men vi trivs som fiskarna i vattnet. Varför köpa när man kan göra själv? Idèr finns det gott om, och det gäller att sätta dom i verket bara.

Länge har jag gått o tänk på den där speciella lilla gumman. Hon hade varit finfin att ha på en av våra hyllor. Hon hade kunnat sitta där med sin träskalle och öppna mage och bara sett fin ut, ihop med sin klonade minisar.



Men jag har fått leta efter henne med ljus och lykta. Hon växer inte på trä precis, och dyr är hon med. Har mage att ta betalt gumman...Inte lite fräck!

Förra året på familjens årliga semester till Tzatzikilandet satt hon där i en lite affär bland alla skinnplånböcker. Men då fick hon inte riktigt plats i handbagaget. Så i år tog jag en extra stor väska och gav mig av till gamla stan, för att importera min lilla grekiska gumma hem till kalla Sverige. Tror du inte att nån annan tjomme hade hunnit före mig! Det är klart...det hinner hända mycket på ett år. Hoppas att dom ta väl hand om henne.



Idag gav vi oss iväg till storcity, för att köpa nya skor till yngsta dottern, eftersom hon har förpestat hela huset med sina illaluktande sommarsandaler. Hur kan en 4-årings små söta fossingar lukta som en hel grupps gamla farbröders fötter? När dom har gått runt Stora Delsjön!!!

Skulle handla födelsedagspresent till dotterns kompis, och gick in på den helt underbara lilla affären Krabat. Där satt hon!!!



Denna chans skulle jag INTE missa! Nu skall hon hem, dit hon hör hemma. BASTA! Dyr som attans, men tur att hon inte kräver så mycket i drivkostnader.



Åhh, det kommer bli SÅ fint. Skall bara knopa ihop en hylla åt henne...




Min ryska tant har äntligen hittat hem

1 kommentar:

  1. Hej Nim! Åh, vad kul att läsa din blogg!! Nu är Henke o jag hemma från Gotland! Har varit jättemysigt men väldans gott att komma hem och krama tjejerna!!! Ha det gott! Kram från Annika

    SvaraRadera