måndag, oktober 17, 2011

Jag vill hem, AJJJJ, OJJJ, jag vill inte...


...jag tyar inte mer, jag ångra mig,MAMMA, jag kan inte, vill inte, orkar inte...NEEEEEJJJ!
Precis så lät det i ett av förlossningsrummen på Östra KK för 7 år sedan just denna dagen. Efter 22 timmar stönande och stonkande så va det över , och ett underverk hälsades välkommen till världen. Familjen välsignades med ytterligare en dotter. Lycka!



För att inte bli allt för sentimental och låta mammahjärtat få vila lite så skall jag nu berätta för er vad jag aldrig går hemifrån utan. Ja, bara för att det är en av frågorna jag lovat att svara på.
Varje gång jag går över tröskeln och låser ytterdörren med ena handen, har jag alltid eller i all fall 99% av gångerna, min handväska i den andra handen.

Handväskan kan variera eftersom jag e en sådan där tönt, som måste matcha väska efter vad jag valt för jacka. Men innehållet brukar va det samma, med undantag för vad dom små söta har placerat i den, för förvaring. Det kan vara allt från 112 st vackra kastanjer som BARA måste med hem, eller ett tuggumi som man bara har tuggat på en stund, och smaken finns fortfarande kvar så det är värt att spara till nästa lördag, eller helt enkelt ett par blöta vantar som e så äckliga att man inte vill bära dom själv, eftersom man blir så lerig då. Annars så ligger det bara en massa bra-ha-grejer som kan vara bra att bära runt på. Tänk då på att jag fortfarande kallar mig småbarnsförälder och vad det innebär, det kan hända precis vad som helst, måste alltid vara redo på det mesta. Jag bär alltså alltid omkring på en ganska stor väska, för att få plats med det allra nödvändigaste, vilket kan vara hur mycket skit som helst.

Det skall tilläggas att jag, tills nu på senaste faktisk, aldrig ägt en väska värt några pengar. Som den vackra jag valt på bilden. Till den prisklassen har jag låååånngt kvar. Men jag har uppgraderat mig från H&M och Ullared i alla fall.

Ha det nu så bra, så syns vi i mon då jag skall berätta för er varför saker o ting heter som dom heter. Spännande eller hur!!!? Eller så skiter du helt enkelt att läsa imon, så löser det sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar