onsdag, oktober 26, 2011

Jag har märkt att...


...jag går omkring och fryser, allt för ofta, nu för tiden. Jag kan ju själv fatta varför, att det börjar gå mot vinter och allt det här. Men jag fryser inne oxå, fastän jag har mina fårullstofflor och yllekoftan.

Det första jag gör när jag kommer hem, är att samla ved, för att tända en brasa. Hahhaaa samlar ved, ser bilder nu...att jag går på jakt i huset för att leta brännbart, kan vara ett skrivbord, kan vara en hylla...som jag hugger ner i små bitar med min yxa, samlar en hög på vardagsrumsgolvet, och tuttar på.

Nej så klart att det INTE går till så. Jag går ut i mitt lilla vedförråd där vår lagrade ved förvaras, bär in den i vår svindyra designkorg där det inte får plats mer än tre vedklampar i, in till vår öppna spis mitt i huset. Där tänder jag elden med mina hypermoderna tändblock som sätter fart på vilken eld som helst.

Men jag fryser ändå! Jag har kommit på vad detta hus behöver, och det är förmodligen redan igår. Alltså NU, gärna nu, men går bra NU oxå! jag har haft det förut, och vet att det är helt underbart. Man blir lixom varm i hela kroppen, även inuti på nåt sätt.

Gjorde som jag brukar, går in o Googlar lite, bara för att sonera lite i terrängen, bara för att få en uppfattning. herre Gud va man hittar mycket konstigt när man Googlar bilder.
Kanske är ett sådant här jag skall ha! Eller inte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar