onsdag, februari 01, 2012

Va fel han hade..


...imorse, på nyheterna, jajja vet att jag sagt att jag inte skall lyssna, men det e svårt att undkomma. Det blir så tyst om man inte har på radion...mannen som hade ansvaret för väderleksrapporteringen på radiokanalen imorse, berättade nämligen att det skulle va SÅ mulet hela dagen och till kvällen skulle det bli ännu värre.

Men vet ni vad?! Jag har precis suttit i en snödriva, mot min husvägg som för övrigt osade lite varmt trä. Tittat ut över mina ägor, och njutit av en kopp finkaffe med skummad finmjölk, iförd mina solglasögon, för att inte bli bländad av den starka vintersolen. Inte mulet så långt ögat nådde!

Balsam för själen!

Alldelles tyst va det oxå, tills den lokala bilskoleläraren beslöt sig för att just idag skulle eleverna träna på vänstersväng. Men herre gud, 234 varv, hur svårt kan det va!? Kan man svänga åt ena hållet e det inte jättesvårt att tala om för hjärnhalvorna hur man skall omvandla sin kunskap, åt andra hållet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar