söndag, februari 19, 2012

Optimal lösning!


Sportlovet börjar lida mot sitt slut, och det är dax för dom små Söta sakerna att infinna sig i vardagen igen. Starten börjar redan på söndag kväll då det skall packas ryggsäckar, borsta tänderna, lägga fram kläder, och framför allt hoppa i säng i tid. Gärna när det fortfarande är skälsligt att kallas kväll och inte mitt i natten. Jag vet, höga krav på barnen nu för tiden, hemska mamma!

"- Åhhh jag längtar tills jag skall flytta hemifrån!!!"
( Lägg till tårar, klamp i golvet och yviga armrörelser, så har ni den Lilla söta saken.)

"- Varför det, vill du inte bo här hos oss, längre?"

"- NEJ! Då får jag lägga mig när jag vill, varje dag!"

"- Jaha...hur skall du klara dig då då? Då kan du ju inte sova i pappas säng."

"- Åhhhhh!!! Då får han väl flytta med mig!!!!"

1 kommentar:

  1. Pippi Långstrump klarade sig ju själv och ingen sa åt henne när hon skulle gå och lägga sig. Fast hon saknade ju sina föräldrar...

    SvaraRadera