torsdag, november 03, 2011

Något bestämda åsikter!


"- Mamma, nu har jag bestämt vem jag skall bli kär i, när jag blir tonåring."

"- Jaha, vem då?"

Mamman har ju en given liten blond grannpojke som stadig favorit, så hon såg med spänning fram emot svaret. Tänk om hon äntligen hade insett att mamman alltid vet bäst. Va enkelt det hade varit, och tryggt! Men livet med den lilla söta saken är ju inte precis rakt så...

"- Han måste vara snäll..."

Jaha, det är ingen specifik kille, utan HUR han skall vara.

"- Han skall ha sådan hårfärg som pappa. Så måste han ha en näsa, för en gång så såg vi en kille utan näsa, han som det hade brunnit på. Han får inte ha lera i ansiktet heller...så måste han va fräsch. Så lagom tjock!

Kan ni se honom framför er, min blivande svärson?
Kan inte bärga mig inför första mötet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar