söndag, november 27, 2011

Jaha..eller snarare Nehe!


Verkar ju inte som att jag kommer till Gran Canaria eller Thailand.

Får väl finna mig i det då, fastän att det sitter väldigt långt inne. Kan inte riktigt acceptera det, men får väl ta fram det där lilla vuxna imon mig, bita ihop och ta på mig tjockvantarna. Fast egentligen så knackar Mamman 3 år, väldigt hårt på dörren och vill in. Lägga sig ner på golvet och skrika, sparka, och gråta lite. JAG VILL!!

Men jag får väl komma tillbaka till den bistra verkligheten, på denna sidan tiden. Man kan inte få allt...men om jag säljer nåt då? Tror ni pappan skulle märka om jag sålde lite maskiner nere i garaget? Troligtvis inte, han ha ju så många av varje sort, och vi har ju byggt och renoverat klart. Hmmm...undra hur mycket man får för en riktoplanhyvel, eller kanske en pelarborrmaskin...?

Ne, får gå ut i köket och hälla ett glas iskallt vatten i facet på mig själv. Sluta dröm!
När jag ändå är ute i köket skall jag minsann göra mig min favoritmacka över alla mackor.
Vörtbröd, julskinka, skånsk grovkornig senap och ett glas Apotekarnes Julmust till.



2 kommentarer:

  1. Mmm,låter gott! Skinkmacka...till jul får väl jag ta en också. ;)

    SvaraRadera
  2. Då sitter vi i samma båt du och jag (fast med lite olika destinationer ;)). Drömbåten är lurig. Ljuvlig men hemsk på samma gång.

    SvaraRadera