lördag, februari 13, 2010

Slå knut...

...på sig själv, är väl nåt vi mammor håller på med hela tiden. Idag hade jag lovat hederligt, att jag skulle servera pannkakor till lunch. Eftersom jag hade lovat det många dagar nu, kände jag att det INTE va läge att skjuta upp det en dag till.

Så jag kämpade ihop en smet, så mycket så att det skulle räcka och bli över. och för att verkligen fjäska för mina familjmedlemmar, så skulle jag slå på stort. Jag skulle grädda plättar!

I nästan 1 timme stod jag i stekoset och vände små runda plättar, har skall det kalasas.Så va det äntligen var dax för servering och ropa in flocken. En efter en kom krypande från sina hål, och fick syn på min överraskning.

"- Va!? Är det inga vanliga pannkakor, då vill jag INTE ha!."

"- Oj, är det plättar, jag som trodde vi skulle få tjockpannkaka, som vi brukar. Hade sett fram emot det."

"- Jag har ätit hos min kusin, jag vill inte ha."

Vet ni när det serveras plättar i denna familjen, nästa gång?

ALDRIG!!!


2 kommentarer:

  1. Fy skäms på dina familjemedlemmar!!! Efter allt slit o göra de glada! Jag hade mer än gärna kommit o ätit dina plättar...mums! :)
    nehe fy på dom
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Nämen! Plättar som är så gott!!

    SvaraRadera