torsdag, december 08, 2011

Sikta högt...


...så kanske kommer du i alla fall en liten bit på vägen. Men bli inte besviken om det inte blir som du tänkt. Drömma kan man ju alltid. Men tro inte att det går din väg. Så kan man ju inte säga till sina barn, fastän att man så gärna vill dom allt i HELA världen, och alla lycka, o alla pengar, o alla kärlek, o all lycka och framgång, o all hälsa, o all ALLT!!

Men det finns ju alltid det där förbannade MEN:et, och det kommer tyvärr drabba mina små söta oxå. Fast då bara i små doser, eller hur. För det är ju så man får tänka, annars går ju det fruktansvärt blödiga mamma-hjärtat alldeles sönder.

Så siktar högt, det är vad jag försöker förmedla till mina små söta, och man kan säga att budskapet verkar ha gått hem.

"- Mamma, jag skall bli mångmiljonär
när jag blir stor,
när jag har varit arkitekt en månad.
Vad gör en arkitekt förresten?"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar