torsdag, september 08, 2011

Vissa gillar man mer än andra...


...inte för att jag känner honom, men ändå. Han har alltid tilltalat mig, sen dokusåpan Storstad på det forna 90-talet. Du vet Mc Hammer och axelvaddarnas tid.

Döm om min förvåning när jag inser att han köpt sig en liten röd stuga i mina kvarter. Kul, inte bara för att det är lite kändisvarning, utan för att jag faktiskt dras till filmerna han e med i. Ja, till o med den där hemskaste av dom alla Göta kanal 3, och nu senast dom sista Irene Heuss filmerna.

Vi har till o med våra jämngamla barn på samma skola, så visst möter jag på honom både morgon o eftermiddag. Så även denna dag...

Jag kommenterade mötet, till min yngsta, när vi kör förbi honom i vårt lilla samhälle, på landet mitt i stan.

"- Där går han, skådespelaren."
"- Jag vet, men han e inte bra."
"- Hur kan du veta det, du har väl inte sett några filmer som han är med i?"
"- Nee men om man ser ut som han. ( Skakar på huvudet) Så KAN man inte va med i dom bra filmerna.

Vad skall mamman göra med henne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar