fredag, juli 15, 2011

Om några år...


...har jag nog fått ihop till en hel bok.

Hon levererar sådana underbara citat, hela tiden. Det är den mindre människan som får ta åt sig hela äran, som vi har äran att leva ihop med.

Denna gång har vi varit och hälsa på hos den äldre generationen, ja så hemsk gamla ger dom inte sken av att vara, men i alla fall. Den yngre fick till sin stora glädje ärva en mobil, sin allra första, eftersom mamman och pappan inte tycker att man behöver ha en sådan när man e ett litet barn,som längre inte passade den äldre generationen, för lite finesser, dom e inte dåligt tekniska nu för tiden.

På väg hem i bilen sitter hon med sin "nya" mobil i handen, och funderar och dra slutsatser, högt så att mamman hör, fast jag tror mest att hon sitter och resonerar med sig själv. Man får väldigt bra svar då.

"- Nu kan jag simma, jag har en dator, jag kan skriva, jag kan läsa, cykla...steka pannkakor...en mobil, nu e det bara mensen kvar!"

Ungen e 6 år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar