lördag, mars 13, 2010

Slutar aldrig att förvånas!

Härrom dagen fick jag en liten tunn katalog, från något stort klädföretag i Borås.
Bläddrade lite sporadiskt i den, tills jag fick ögonen på något...ja..ja...vet inte hur jag skall uttrycka mig helt enkelt.

Jag vet ju att alla har vi våra smaker, och smaken är som baken. Det säger jag inget om. Och det skulle varit hemskt tråkigt om alla hade det som mig, hemma hos sig. Kanske rent ut sagt hade gått vilse när jag varit på väg hem, skulle ju varit förödande.

Smak...jag hade en arbetskollega, som är född i Iran, här hemma en gång. Hon hade frågat min andra kollega efter besöket, om vi hade det dåligt med pengar. Om min man inte jobbade. Vi hade varken mattor, tavlor eller gardiner. Och framför allt ingen bokhylla med en massa vackra saker från diverse antika butiker.

Men hon förstod inte min tanke, få saker men naggande goda. Sen vill jag ha ljust och mycket luft i mitt hem.

Tillbaka till min katalog...

Är det inte vi konsumenter som bestämmer utbuden, mer eller mindre. Måste ju vara så. Dom har ju inte kvar en vara i sortimentet om ingen köpt en sådan på flera år.
När jag satt o skådade vad jag hade framför mig, drog jag slutsaten om att det måste varit en masssa som köpt just denna varan, eftersom den fortfarande finns.

Vacker, eller gräslig- upp till betraktaren!




2 kommentarer:

  1. Får de lov att sälja såna där hemska möbler??? Usch!

    SvaraRadera
  2. De är så fruktansvärt fula så det knappt finns ord för det. Huvaligen!

    Men det är väl som du säger, någon måste ju köpa dem annars skulle de inte finnas kvar.

    SvaraRadera