tisdag, maj 17, 2011

Läste en klockren...


...liknelse idag!

Som dom allra flesta, äger jag en garderob, som är min alldeles egna. Kanske bortsett från dom gånger min kära lillasyster kommer med sin tomma Icapåse, för att sedan åka hem med den välfylld, med en massa godbitar. Man blir av med en del plagg för ett tag, men det finns en vinning i det hela. Sist hon kom tillbaka med sin Icapåse, var den fylld med plagg jag aldrig hade sett förr, plus mina.

Som många andra kvinnor, va?! kvinna, säger jag det om mig själv? Låter vuxet...
I alla fall så kvarstår det stora problemet, dock ett problem av typen välfärd, men dock relevant. Och tro mig, vissa stunder är det MER än ett problem, kanske snarare ett världsproblem eller katastrof av det större slaget.

Kom till sak!!

Jaja...allt för ofta så finns det absolut INGENTING i den där garderoben, att skyla min kroppshydda med. Kanske är det det som är problemet, att jag ofta kanske har ambitionerna att just inte bara skyla den, utan kanske rent av pryda den. För annars hade ju Burka faktiskt varit bra. Inga byxor som åker ner, inga blusar som åker upp, inga tröjor som smiter åt, inga strumpor som glider ner. Eller strumpor kanske dom har i alla fall...

Överdelar finns det ett helt hav med, men aldrig den rätta, den strukna, den coola, den snygga, den fina, den sköna, den trendiga. Men den finns ju dock där. Men det svåra är ju underdelarna. Hopplöst tycker jag. Kan lägga hur mycket som helst på en överdel som verkar vara den bästa överdelen i världen just då. Men en underdel skulle jag helst inte vilja lägga ett enda korvöre på. Finns inget intresse, köper bara nåt för att just skyla benen med.

Så denna liknelse passar mig:

"- Jag tänker köra Ankeborgstil, påklädd upptill, naken nertill."




1 kommentar:

  1. Huvudsaken är att du kommer klädd som en ängel på torsdag när det är maskerad. Eller Darth Vader. Vilket som går bra. Bara du har på dig något nertill! =))

    SvaraRadera