fredag, april 29, 2011

Ne, fy FAAAAAN...


...va äckligt!

Jag vill kräkas!

Jag vill tarmsköljas!

Jag vill borsta tänderna med stålborste!

Jag vill ....jag vill...jag vill INTE ens tänka tanken.

Jag mår illa!


Varför!?

Det skall jag nu berätta för er:
Jag köpte en burk med jordnötsmör i den lokala matvarubutiken. Saken var att jag är en riktig ICA handlare ända ut i fingerspetsarna, med scanner o allt. Trivs lixom med ICA, känns lixom tryggt. Men så finns det ju billigare alternativ när det gäller mataffärer, men det har lixom tagit emot. Fråga inte varför. Men så härromdagen tog jag mod till mig och åkte dit. Handlade en massa mat, och även då en jordnötsmörsburk för jag hade fått tag på ett spännande recept på en kaka där just denna ingrediensen skulle förekomma.

Men så igår kväll så blev jag så himla sugen på nåt gott, och tänkte att jag skulle bara smaka lite på det där smöret, se om det smakade likadant som när man va liten. Öppnade plastlocket och såg till min förvåning att det var någon i familjen som tydligen hade varit lite sugnare än mig, och tjuvstartat.
Hämtade en tsk, stack ner , grävde ut en liten klick och åt. Jag hade rätt, det smakade precis som förr, fast jag hade slagit på stort och lyxat till det med en med bitar i. Ni som ätit jordnötsmör vet att det lixom räcker att sticka ner skeden en gång. Sen är det lixom bra, man vill inte ha mer.

Så idag när jag gjorde i ordning efter middagen, så kom det där jordnötsmöret upp på tal. Barnen som , tror jag, aldrig ätit det förr, ville smaka. Då sa jag att det va ju redan någon i familjen som hade öppnat burken igår.

Det va då det hände!

Alla tre, alltså ALLA som ingår i min familj, såg ut som frågetecken. Helt ärligt!
Ingen hade öppnat burken, gick det upp för mig då.

VEM?
NÄR?
Vad har den personen mer gjort med burken , mer än att öppna sigillet, och dra bort plasten?

Fattar ni!

Vart beställer man tarmsköljning?

Jag svimmar!

Jag vill inte!

1 kommentar:

  1. Men usch! Fast jag hoppas nog mer på att nån i familjen förvrängt sanningen en liten aning. Eller hur?

    SvaraRadera