onsdag, januari 11, 2012

Sitter och fryser...


...under en filt, i soffan medan jag sappar mellan alla intressanta program som visas under eftermiddagen på dumburken. Just nu är vi mitt i mellan operatörbyte vad det gäller Tv-kanaler, så jag sappar mellan hela 4 olika kanaler. Utbudet är enormt!

Fastnar i alla fall på två "dårar" i mina ögon som ligger o läser varsin bok, för tredje gången, i ett litet pyttelitet tält. Som är placerat på Nordpolen, eller en grannö, men det kvittar. Dom har kajakat och vandrat i tre månader tillsammans, för att nå nåt slags viktigt mål. Levt på valspäck, gröt, saltvatten, inte bytt kläder sen i somras, kan inte ett enda kortspel, utanför vandrade Isbjörnarna fritt, och ramlade dom i vattnet är deras sista grötportion äten, och dom blir lunch till nån hungrig Valross. Visst låter det lockande!

Jag som har en förmåga att alltid frysa, tycker inte att dom verka kloka. Vad vill dom uppnå?! Men kan på nåt vis inte riktigt slita mig, utan är lite intresserad om dom faktiskt lyckas. Vilket dom faktiskt gör, kul för dom. Hur skall dom då komma därifrån? Jo, enkelt dom möter bara upp sina norska kompisar som seglat med sin lilla båt från Norge. Vad trodde ni?!

Hur står det till med folk egentligen, ha dom inget bättre för sig?




När väl programmet var slut, kommer en liten reklamsnutt, om ett kommande program. Om folk som skall GÅ rakt igenom hela Afrika?! Varför?! Lika kallt som dom två norska killarna hade det, lika varmt kommer ju detta gänget ha. Fattar verkligen inte. Men det är INTE över, för när jag väl sett hela reklamsnutten visar det sig att det är inte ett vanligt gäng promenadkompisar. Nejdå! Hälften är rullstolsbundna, en halvblind, och restan saknar ett eller två ben.

Vad kommer näst?!
Är det mig det är fel på? Folk har verkligen så olika drömmar, och vad man vill uppnå med livet. Ne...tror jag sätter på en bra romantisk film, kokar mig en kopp finkaffe till. Nöjd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar