söndag, januari 29, 2012

Hör du till dom...?


...som sett alla Irene Huss, Martin beck och Kurt Wallanderfilmerna, och kanske några av dom mer än en eller två gånger. Lärt dig vad dom olika karaktärerna heter och vad dom har för styrkor och svagheter, vem som är kär i vem och vad dom har för grannar.

Sitter där i soffan och kan lista ut vem skurken e reda efter en kvart, för alla filmerna är lixom stöpta i samma form. Först ett brutalt mord, lite smaskiga likbilder, lite trubbel på vägen och ett löst fall. Ibland extra kryddat med en kärlekshistoria med nån älskarinna från förr, eller en son som dykt upp efter 20 år.

Om allt detta stämmer in på just lilla dig, så skall jag berätta för dig att jag har skrattat i eftermiddag. För jag kan nämligen sätta check på varenda punkt ovan. Vilken fullträff, dom har fått med allt!

Hahhaaa bara att den sänds i 2D, bara det!

Fast se den som en komedi/ parodi och inget annat!


4 kommentarer:

  1. Jag älskar parodifilmer! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Tittade på trailern. Bra skådisar.
    Tyvärr är jag helt värdelös när det gäller våld. Kan inte ens titta på fejkning.

    SvaraRadera
  3. Vally:Då kanske inte detta riktigt är en film, som du skall offra tid på.
    Se en annan!

    SvaraRadera