onsdag, april 27, 2011

Ledig dag...

...mitt i veckan är helt underbart!

Fast ofta har den en tendens att bli väldigt oledig, utan väldigt fullspäckad. Men det som måste göra måste ju göras, och det som inte måste göras är ju dom roliga grejerna.

Idag har jag ett gerdigert schema, från tidig morgon till sena kvällen. Med en härlig blandning mellan saker som är jätteviktiga och dom man bara lever för.

Upp med tuppen, få ordning två barn till skolan, med fruktlåda, gympapåsar, solkräm och allt vad dom skall ha med sig.

Köra dom små söta sakerna, i tid, den har en tendens att dra i väg en del, helst för den yngre sorten. Ambitionerna är varje onsdag att vi skall hinna cykla, men den går vi bet på, på precis varje onsdag. Jag får snällt va en miljöbov och sätta mig i bilen.

Vidare till biblioteket för att lämna tillbax ett par böcker, som naturligtvis är försenade. Hur svårt kan det va att lämna in dom i tid. Tror jag har lyckats en enstaka gång i alla fall.

Hämta netshopping på posten, eller ne den fanns visst inte längre. Kommer ni ihåg hur det såg ut på er lokala postkontor, med alla tanter bakom luckor, slicksaken som man skulle använda till frimärkena, det kalla marmorgolvet. Den enormt låååånnga kön, som alltid va lika lång oavsett hur många tanter som jobbade.

Storhandlade en MASSA mat, utan skanner, Hmmm spännande, tills man kom fram till kassan och behövde stå i kö, för att plocka upp varorna och sen ner domn igen. Jag hade en enormt stor otur med mina köpta papperpåsar, kanske va en varning att man INTE skall köpa påsar, utan ta med hemifrån. 5 påsar av 6 gick sönder, antingen redan i affären, eller när jag lyfte i dom i bilen eller senare ur dom. Inte bra! Förresten va Isbergsalladen inte heller ok, såg jag när jag kom hem. Inte bra! Så hade dom inte fläskkarré utan ben heller. Inte bra det heller!

Skyndade mig hem för slänga in mina varor i olika skåp, det va torrförråd, kyl, frys, alla möljiga lådor. Fick till o med gå en vända ner till källarn.


Sen bar det iväg med bilen igen, för att utvecklingsamtala mig lite. Varför kan dom inte ta båda barnen på raken, om dom nu ändå går i samma klass? Så mycket enklare! Tösabiten är godkänd i alla fall, gör som man skall och slår inga andra barn. Mamman e nöjd!

Kör så fort man bara kan för att hinna i tid, till dagens dagspass på friskis, du vet det som bara pensionärer och jag kan gå på. Rätt många pensionärstanter hade faktiskt tid idag. Sprang så fort jag kunde men timmen va liksom en timme lång i alla fall. Medan jag kutade tänkte jag på allt som jag inser att jag INTE kommer hinna med detta dygnet.

Hur jag hinner att blogga? Ni skulle se mig nu, med den färdigköpta salladen i knät, datorn i andra, telefonen på bordet för där sitter jag i kö, bara 248 st före mig nu. Tydligen många som vill Radiotjänst något. Vet ni vad man fick för alternativ i början? Om man vill avanmäla? När vill man det?

Nu e det bara 3 min kvar tills töserna skall hämtas igen. Kommer nog förmodligen va en aning försenad. Men bara en aning, man får ju ändå köra i 30 km/ tim hela vägen.

När jag hämtat dom bär det av till atelje för att måla porslin, fått engagera en vän till o med. Skall bli kul. Vi tänkte avsluta med en middag på stan, inte fel.

JSaker jag fått göra avkall på idag är bla Blomsterlandet, plantera, köpa nya Converse, kolla nya gardiner till mitt nya fina kök, köpa jeansshorts till den yngsta av oss, baka en morotskaka, vika tvätt, stryka. Mer hade jag nog inte hunnit. Får bli en annan dag!

Jag hade tänkt att sätta mig på min altan, i min nya soffa oxå. Njuta av lite kaffe...kanske inte så här fina, men ändå.



2 kommentarer:

  1. Det är klart man vill avanmäla! Några bra orsaker är om man flyttar ihop med någon eller avlider. Man kanske också vill avanmäla om de har tvångsanslutit dina papegojor eller sett en TV genom "ditt" fönster, det som egentligen tillhör grannen. De är nämligen snåla med att rätta sina egna beslut så en vecka efter de gjort fel rättar man deras beslut genom en enkel avanmälan. Man kanske också tröttnat på Halal-TV och castrodokumentärerna de kör i tid och otid.

    SvaraRadera
  2. Du skulle nästan behöva en ledig dag för att orka med din ordinarie lediga dag! =)

    SvaraRadera