tisdag, april 05, 2011

Idag saknar jag...


...ett badkar, med en massa hett vatten i. Sådär varmt att man måste sänka ner kroppen i olika ertapper, för att inte bränna sig. Så där så att man blir helt röd på skinnet. Så där så att det pärlar sig i pannan, när man väl glidit ner.

Jag skulle ha haft bubblor i, som luktar någon frisk doft, kanske äpple. Så skulle jag ha köpt en skvallertidning, på väg hem.

Så skulle jag bara legat där, hur läääännggge som helst. Kanske skulle köpt en riktigt god o gräddig glass oxå, när jag ändå va i affären. Som jag kunde äta när jag blev så där dåsig och varm ända in i själen.

Så skulle jag legat där, ända tills fötter o fingertoppar hade blivit sådär skrynkliga som bara farmor va.

Hmmm....

Neeee...får väl kila ner i källarn o ta en snabb kall dusch, kan inte ligga här o drömma.



3 kommentarer:

  1. Men...lagade inte ni eran panna?

    SvaraRadera
  2. Dusch, det låter lyxigt. Ta fram trädgårdsslangen istället. Garanterat den snabbaste duschen någonsin!

    SvaraRadera
  3. Mocka:
    Visst lagade vi den, men det va så dyrt att vi bara har råd att snabb-kall-duscha efteråt.

    Camillos: Eller så kanske jag kan tvåla in mig, sen springa några varv i trädgårn. Borde funka då det ösvräkregnar.

    SvaraRadera