söndag, april 03, 2011

Kolllaaa!!!


Jag har för en gång skull förberett för middagen, det hör inte till vanligheten. Nej, jag hör till den kategori mammor som stressmicrar köttet precis innan stekning. Medan barnens blodsocker är så nere på botten som det bara kan va. Så att jag till slut på panikge dom en macka INNAN middagen. Åhh va mycket dom äter sen av det nystekta köttet, INTE.

Men idag är jag ett steg före, och tinar kött, som ligger på diskbänken och värmer till sig under dagen. Yngsta dottern, ja ni kan väl snart räkna ut att det är just den dottern det handlar om. Det brukar se ut så. Man kan lätt konstatera att den äldre dottern lever ett helt annat liv, lite av det stillsamma, ordningsfulla o tysta livet. Händer liksom inte lika mycket, skönt tycker mamman. Hur skulle man klara det annars?

Yngsta dotter har i alla fall en kompis här, dom båda är på väg ut i köket, för att ta nånting att dricka. När dom får syn på min förberedda middag:

"- Kolla! Vi skall få Älgsvans, till middag!"
"- Va fräckt, vi skall nog köpa pizza."

Så går livet vidare, som om ingenting har hänt. Mamman funderar just på vad som passar bäst till älgsvan, kan det vara kantareller...

3 kommentarer:

  1. Det blev 80-tals stil på älgsvansen. Gräddig sås med champinjoner, purjo, lite vitlök och ris till. Ett glas rött oxå, det glömde jag.

    SvaraRadera
  2. Låter som en kulinarisk upplevelse :)

    SvaraRadera