fredag, april 15, 2011

Hur tungt kan det va?


Behöver jag ha bärsele, eller kan jag helt enkelt göra som han den berömde med sandalerna. Släpa det efter mig. Men hade förmodligen det lite besvärligare, än vad jag kommer att ha. Han hade ju en sådan enormt lååånnng klänning. Var han tvungen att ha just den ankellånga, dagen då han skulle bära så tungt? Jag där emot kommer ju inte ha problemet med att snubbla på något dyrbart tyg. Eftersom jag kommer få gå i bara mässingen. Den korta snärtiga lilla klänningen har nämligen inte ämnat komma på posten, när den skulle. Skulle kunna tänka mig att dra på mig ett par strumpbyxor, för kylan skull...

Sen hade han väl en del ångest, med tanke på vart han var på väg. Väg...undra hur långt det är tänkt att jag skall vandra. Hela vägen fram, eller bara en bit. Skall jag bära det under hela tiden, eller kan jag luta det mot något stadigt, och vila min stackars kropp, en aning.

Eller...kanske är bäst att jag har det med mig hela tiden. Fokus kan ju lätt bli på min bara kroppshydda, om jag inte skyler den med något. Undra om det är gjort av ek, björk, eller gran? Har dom oljat eller lackat? Lackat hade ju varit att föredra eftersom jag lätt att få flisor i händerna.

Vad jag "pratar" om?

Ser ni inte den klaraste bilden framför er?!

Jag skall vara, NEJ, blivit beordrad, tvingad att vara korsbärare under min underbara systerdotters dop.

Kommer bli bra!



2 kommentarer:

  1. Kommer bli hur bra som helst. Korset ställer du ifrån dig när du har gått den långa altargången fram. Var du glad att du inte har nån törnekrona på dig...
    I brist på finklänning kan du alltid gömma dig bakom dopfunten. Eller bakom prästen som alltid har mer klänning på sig än vad som behövs.

    SvaraRadera
  2. Tack för goda tips!
    Förmodligen e jag tvungen att behöva använda mig av något av dom.

    SvaraRadera