onsdag, maj 26, 2010

E ledig , vacker solig dag...

..då passar jag på att besöka tandläkarn! Vad tänkte jag på?!

Man tycker varje gång den där tanten ringer, att nu är det dags igen. Att man va ju där typ förra veckan. Ångesten planterar sig lite sakta fast på ryggen, men det är ju ett tag kvar till det tidsbeställda datumet. Som tyvärr hinner komma med en fart fortare än x2000.

Men man kan ju alltid boka in nåt jätteviktigt, som en spontanfika med en kompis man träffar nästan varje deg. Eller ett Friskispass man bara måste gå på just den dagen. Så va det ombokat och framflyttat, och den där lilla plantan som snabbt växte till en hel taggbuske med oro, hann och vissna för ett tag. Nya andetag kan tas med lättnad.

Fast...man borstar ju tänderna varjde morgon och kväll och tandtrådar en gång om året, flourtabletterna är ju ialla fall inköpta, skall bara börja nån dag oxå. Vilken söndag som helst, kommer snart.

En andra gång går ju inte att boka om tiden, man måste ju nån gång bita i det sura oxå. Ta sitt vuxna ansvar, eller nåt. Bara att pallra sig dit. Började redan i går kväll att borsta tänderna som en dåre, tills det kom blodvite. Fortsatte med samma raspande i morse, så ungarna höll på att komma för sent till skolan. Skall bara borsta tänderna, sättt er i bilen så läääääämnnnnnggge.

Så efter lunch kör man en extra gång. Gissa om jag hade vitlök i min lunch, klart jag hade.
Väl inne hos tandsköterskan som hälsade så sött på mig, är allt bra, hur e det med dig? Vänta lite, jag skall bara borsta tänderna ! Hur e det? Vem säger att det är bra, när man e hos tandläkarn. Som när dom frågar stackars människor som fått sitt hus nerbrunnet. Hur känns det? Får inte riktigt ihop det.

När man är upphissad och haklapp på, öppnat matintaget som stinker vitlök kommer herren som skall gräva i mig. Oj, då här har du visst borstat ordentligt. Du kanske inte skall borsta så hårt, det skadar tandköttet.

Hallå! Här har man kämpat!

Med en tom plånbok gick jag i alla fall ut där ifrån, för att inte behöva komma tillbaka förren om ett år. Inga hål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar