tisdag, november 24, 2009

Får man slå ner Tomten?!

Skulle man bli poppis då, eller...

Men det är precis just det jag allra helst skulle vilja göra nu. Svinga det där förbannade gröna barrtädet i 120 km/ tim rakt i skallen på honom. Hur tänker han egentligen? Den rödklädde gubbf-n som utser sig att vara en av dom snällaste farbröderna i hela världen.

Mot vem? Inte mot mammorna i alla fall.

Nej! han ligger inte högt på listan just nu, kan jag lova. Han får INTE komma på mitt kalas, som det hade låtit om jag varit 5 år. Funderar i alla fall på att portförbjuda honom den 24.de.

Varför denna agg, då mot decembergubben?

Jo, han råkade träffa ett av mina barn, den yngre av dom två vi är välsignade med. Hon hade egenhändigt knopat ihop sin önskelista, för att överlämna till den snälla farbrorn. Det tog väl i och för sig inte hela dagen, eftersom det bara e två saker som hägrar.
- Darth Vaderkostym
- Riktig elgitarr

Det sistnämda hänger lite snyggt kvar efter fördelsedagen i oktober. Men nu e det 2: chansen gillt, för tomten har ju mer pengar än vi föräldrar. Hmmmm....

När tösabiten, tar mod till sig och stiger fram till gubben, för att snacka lite med honom och överräcka önskningarna, får hon till svar av fanskapet, att hon minsann skulle få den där gitarren till jul. Eftersom hon nu INTE hade fått den i födelsedagspresent.

Va?!!!! Hur tänkte han??? Hur kan han lova MITT barn att hon skall få en riktig elgitarr i julklapp? Vad har han för rätt? INGEN!!!

Om det hade stått en häst på listan, hade hon fått det oxå då?

Hon är 5 år! Hon tror fortfarande på tomten....

Han kan ju INTE ha några egna barn. Dom små stackarns tomtenissarna, som för övrigt gör allt jobb, måste vara ditlurade. Fy skäms gubbe!!!

2 kommentarer:

  1. Vi ska ju dit nästa fredag (det var där va?). Ska vi ta ett snack med honom då, vi är ju många som kan hjälpa dig att svinga den där granen... ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag hjälper gärna till på fredag! Tomtar är goa gubbar. Det här var ingen riktig tomtegubbe. Mer som en skitgubbe.

    SvaraRadera