lördag, mars 26, 2011

Nej, jag vill inte!


Fick jag till svar när barnet frågade vad den skulle få uppleva för kulinarisk resa i gommen, under middagen.

Falukorv, alla barns favorit, jag förstår ingenting!

Skall det vara starka ostar, sushi och curry?

Vad är det för fel på falukorv som vi förtärt i hemmet sedan barnen kom till? Eller tidigare oxå för den delen. Hallå! Det är ju för bövelens Sveriges nationalrätt. Folk serverar den röda korven både i gryta, till fest o i panna.

"- Men mamma! Jag vill inte att det skall göra ont."
"- Ont?!"
"- Kan vi inte ha en annan korv?"
"- Nej tyvärr, nu blir det den här maten. Jag står inte o gör annan mat till dig, här får man äta det som bjuds!"
"- Vill du att det skall hända nåt med dmig?!"
"- Vad pratar du om?! Hända nåt med dig, klart att jag inte ill."
"- Men den är ju farlig, ju!"

FAL-I-(G)-KORV!

Vad skall man säga?

1 kommentar: