söndag, mars 27, 2011

En skräckblandad förtjusning!



Men jag kan inte hjälpa det, jag dras dit. Längtar dit, vill dit, måste dit, kommer på anledningar för att komma dit.

Idag fick jag med mig hela familjen, oxå en skräcklandad förtjusning kan jag erkänna. Men det gick bra, mannen som frivilligt följde med, fick bara hyperventilera en eller två gånger, och då hade vi inte ens gått igenom dom två första avdelningarna. Jag köpte en Cola till honom, och förklara läget. Bara att gilla det, och överleva. Jag fick även lova honom att han kommer INTE att dö, svimma eller krivera just idag, på plats. Han kommer klara detta!

Fattar inte vad han skulle med för, bilschampoo säljer dom faktiskt på en hel del andra ställen.
Barnen va hur glada som helst,
"- Snälla mamma, får jag en sån här?"
"- Visst!"

Dom plockade både som dom behövde, och sånt dom absolut aldrig kommer använda.

Billigt, billigt, billigt blir väldigt dyrt i slutändan, fattar inte hur det går till? Varje gång oxå...

Men vi har löst ett välfärdsproblem idag oxå. Vi kan inte riktigt komma överens om vilken färg vi skall ha på våra nya tapeter i vardagsrummet. Och den vi kompromissat fram är alldelles FÖR dyr. Nu har jag löst det. Det blir GULT!!! Men lite stänk av blått, lite plastig så där....

1 kommentar:

  1. Åååh, vad avundsjuk jag blir!!! Inte på dina nya tapeter. ;)
    Men jag vill också åka till Ullared!!!

    SvaraRadera