tisdag, november 23, 2010

Jag e sjuk...

...har feber, ont i öron och hals. Har inte kännt mig så här sen jag va en lite flicka, tror jag.

Efter attt ha legat konstant i två dygn, har jag numera ont i hela aslet, ryggen, nacken och axlarna. Att det skall göra så förbannat ont o va sjuk. Ja, nu e ju allt relativt, som det så vackert heter. Men nuet är liksom nuet, och är det som gäller för stunden.

Sen är det tråkigt att vara sjuk, det händer liksom ingenting. Läsa kan man inte göra, för man har inga krafter att hålla boken, titta på Tv kan man inte göra, för man får bara ont i huvudet av allt ljud och snabba bilder. Man kan inte kolla datorn, för vem orkar hålla uppe benen som stöd för Laptopen i mer än 2 min , och då är det ju ingen idé att varken facebooka, blogga, eller läsa skvaller. Äta är ingen idé för man känner ändå ingen smak, och greja med allt som MÅSTE göras finns inte ens på listan.

Ne, man ligger i sängen fram till kisseblåsan säger till en att det är dax att masa sig ut och fixa sina behov. Efter det förflyttar man sig ut till soffan, för att ligga kvar där. Förhoppningsvis kommer resten av familjen hem nångång på eftermiddagen, så dom kan serva med lite dricka, så man inte torkar ut fullständigt. Så ligger man där, tills klockan har blivit natten och det är dax att gå och lägga sig i sängen igen. Jobbigt!

Krya på mig, hoppas att jag blir frisk snart!




3 kommentarer:

  1. Jaa, krya på dig! Jag vet precis hur tråkigt det är. Precis så var det för mig för några veckor sedan, så håll ut - det blir bättre! Hoppas bara att du orkar med fredagens övningar!

    SvaraRadera
  2. Krya på dej Nim!!!!!

    SvaraRadera