söndag, augusti 26, 2012

Hahhaaa...man kan aldrig veta?!


Lördags kväll, Mamman och den Stora söta saken sitter framför Tv:n och vilar ögonen. Väntar på att en engelsk riktig ärkestönt skall uppenbara sig i rutan. Ni vet han med svart kostym, kör enormt liten bil och  verkar råka ut för det mesta. Talet e det visst lite vajsing med oxå.

Än så länge visas det ett MYCKET intressant program, enligt Mamman. Det handlar om en mycket känd canadensisk liten pojke som verkar ha fångat minst varenda flickehjärta med sin skönsång. Vi pratat om fenomenet Justin Beiber. Mamman vet ju att han e väldigt populär bland tonårsflickor och att han drar fulla hus överallt där han uppträder. Vad vad sjunger han egentligen?  Detta är en chans att få gratis fakta. Den Stora söta saken suckar efter en 1/2 minut och börjar spela på mobilen. När halva programmet, och Mamman sitter helt fastklistrad, kommer den Lilla söta saken:

"- Va?! Vad kollar DU på?"
"- Min nya idol, Justin Beiber."
"- Men mamma...jag skäms."

Den Lilla söta saken vänder på klacken och går igen. Men kommer tillbaka.

"- Mamma, om man googlar på SUPERTÖNT, så kommer han upp, vet du det!"

Hhaahhaa ännu roligare blir det nu, att fortsätta kolla underpojken med den sammetslena rösten, och ett ansikte som skulle kunna bli en docka att leka med.

När vi sedan möts igen har Mamman något att meddela sina söta små saker:

"- Jag skall köpa en t-shirt med Justin Beiber på. Så skall jag hämta er i skolan med den på."

Den Stora saken bara himlar med ögonen och fortsätter med sitt. Den Lilla svarar:

"- Visst gör du det!"
Så går den en stund till, och den Lilla söta saken:

"- Mamma, skall hämta mig i skolan med en sån tröja, verkligen?"
"- Ja, man vet aldrig....kanske."
"- Gör inte det...för då kanske jag älskar dig lite mindre."






3 kommentarer:

  1. Kan du inte komma till jobbet i en sån tröja? ;))

    SvaraRadera
  2. Den som väntar på nåt gott...

    SvaraRadera
  3. Underbart inlägg. Helt suveränt.

    SvaraRadera