måndag, juni 04, 2012

Vem vinner?

Mamman, Pappan, den Stora söta saken och den Lilla söta saken sitter i en hög och vilar ögonen på folk som klättrar, springer o kastar boll. Mästare av olika sporter, är dom visst. En efter en har blivit utslagna för att dom inte har lyckats fånga en iskall stav. Nu e dom bara tre stycken kvar och det är ett berg som skall bestigas. Den Lilla söta saken, som varit och klättrat ett par gånger och tyckt att det varit lätt o kul undrar:

"- Vem skulle kommit först upp, han eller jag, Pappa?
"- Han."

Andra mästares tur att klättra på rekordtid utan att ramla ner.

"- Vem skulle kommit först upp nu då, han eller jag?
"- Han."

Tredje mästaren skall göra ett försök på bergsväggen.

"- Vem skulle kommit först upp, hon eller jag?
"- Hon." 

...

Från sängen låååångt efter läggdax, innefrån den Lilla sakens rum:

"- PAPPA! Vem skulle kommit först upp, en död eller jag?"
"- Du."
"- Gött jag vann!"




2 kommentarer:

  1. Rätt inställning! Varför hålla på och jämföra sig med de som är bättre? Bättre boost för självförtroendet att titta åt andra hållet :)

    /Monica

    SvaraRadera