tisdag, april 20, 2010

Onsdagen...



...kanske den bästa dagen på veckan.
Gud, va smart jag va att ta onsdagen, som min lediga dag i veckan. Den där söndagsångesten som infinner sig varje sista dag i veckan, blir liksom inte fullt så jobbig, när man vet att det bara är två dagar, sen är det ledigt igen.

En dag mitt i veckan som bara är vigd till mig och mina töser, inget annat. Tvätta och städa för man klämma in nån annan dag.

Tisdagskvällen som annars bara är vilken tisdagskväll som helst, blir lite som en minifredag för mig. Man skall ju inte upp före han som bor ihop med hönorna, dagen där på. Skönt...

Så när man har upplevt den där lediga veckodagen mitt i veckan, så har man nya krafter att göra sina vuxna plikter med, i två dagar. För att sedan vara lite ledig igen.

Dom där två dagarna som kallas helg. Men som snarare skulle kallas ett hån. Man hinner ju inte varva ner, förren det är dags att ställa den där förbannade saken, som ljuder i mina stackars öron, varje tidig morgon.

Konstigt att vi skall vara så förbannat tvungna att lyda klockan så mycket som vi gör. Hur kan det ha blivit så...? Så är vi ett utbränt folk oxå.
Ne, gör som jag, prioritera en dags ledighet. Tro mig, ni kommer inte ångra er!


2 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt med en ledig dag i veckan utöver helgen! När min son var liten hade jag måndagar ledigt så helgen blev extra lång, det var underbart!

    SvaraRadera
  2. Jag håller så med! En ledig dag är bara bäst!

    SvaraRadera